BARIERKI CHODNIKOWE
Barierki chodnikowe są elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego, służącym wydzieleniu ruchu pieszych od jezdni. Głównych ich zadaniem jest ochrona pieszych i zapobieganie możliwości ewentualnego przekraczania przez nich jezdni w miejscach niebezpiecznych, a tym samym niedozwolonych. Umieszczane są przy chodnikach, w krawędziach pobocza jezdni, ale też na wysepkach przystanków autobusowych, tramwajowych czy w pasach rozdziału.
Barierka chodnikowa U12a – segmentowa
Zbudowana jest z ocynkowanych rur stalowy o średnicy Ø 48,3 (przęsło) i Ø 48,3 (słupki) lub Ø 60,3 (przęsło) i Ø 60,3 (słupki) lub mieszane, przeważnie z przęseł o szerokości 1,5m- 2m, o wysokości od 0,8m – 1,2 m. Mniejszą wysokość stosuje się w miejscach których barierka chodnikowa może utrudniać widoczność kierowcom. Dodatkowo barierki oklejane są folią o różnym poziomie odblaskowości, w różnych wariantach kolorystycznych, najczęściej czerwono – białe oraz żółto- czarne. Oprócz barierek segmentowych z rur stalowych dostępne są również barierki, których wypełnienie stanowi siatka lub przezroczysta płyta tzw. barierki przeciwbłotne.
POBIERZ SCHEMAT U12a - trzepakowa
POBIERZ SCHEMAT U12a - trzepakowa 2
POBIERZ SCHEMAT U12a - Olsztyńska żółto-czarna
Barierka U-12b – łańcuchowa
Zbudowana jest z ocynkowanych rur stalowy o średnicy Ø 60,3 lub Ø 48,3 (słupki), które połączone są ze sobą łańcuchami. Najczęstszy rozstaw słupków, to podobnie jak w przypadku barierek U-12a 1,5m – 2 m, o wysokości 1,1 m i strzałce ugięcia łańcucha do 0,10 m. Słupki barierki powinny mieć kolor biało – czerwony (25 cm pasy), łańcuch natomiast najczęściej występuje w kolorze szarym lub podobnie jak słupki w kolorze biało – czerwonym. Dopuszcza się jednak stosowanie barierek w innych wariantach kolorystycznych, dostosowanych do lokalnej architektury. Ogrodzenia U-12b stosuje się głównie w miastach o dużym natężeniu ruchu, wzdłuż ulic i chodników, w obrębie skrzyżowań, gdzie zachodzi konieczność skierowania pieszych na wyznaczone przejścia. Barierek tego typu nie stosuje się w okolicach szkół oraz miejscach gdzie występuje zwiększony ruch dzieci, ze względu na możliwość ich łatwego przekroczenia.
POBIERZ SCHEMAT
Barierka U11-a
Barierka U-11a zwana jest również barierką szczeblinkową, zbudowana jest z elementów rurowych lub z płaskowników. Odległość pomiędzy szczeblinkami (pionowe elementy) powinna wynosić nie więcej iż 0,14m , a wysokość od 1,1m – 1,3m, w zależności od miejsca gdzie są one montowane (chodniki, ścieżki rowerowe, chodniki nad liniami kolejowymi i tramwajowymi), szerokość natomiast wynosi od 2m – 2,5 m. Barierki U11a stosowane są w sytuacjach kiedy powierzchnia po której obywa się ruch pieszy lub rowerowy znajduje się co najmniej 0,5 m wyżej od poziomu terenu i mają na celu ochronę pieszych prze ewentualnym upadkiem z wysokości. Główne zastosowanie to obiekty mostowe, przepusty, na których nie ma barier ochronnych, wejścia do podziemi, schody z nasypów, pochylnie itd. W odniesieniu do kolorystyki, ustawodawca pozostawił w tym zakresie pewną dowolność, ponieważ o ich kolorze decyduje zarządca danej drogi czy obiektu.
POBIERZ SCHEMAT
Firma Feniks GT Sp. z o.o. oferuje sprzedaż barierek ale także usługę ich montażu. Posiadamy własne zaplecze produkcyjne oraz zapewniamy doradztwo w zakresie doboru odpowiednich barierek.
|